Natalia Mlekicka
marzec-kwiecień | 2 (7) 2017

Trening mięśni posturalnych

Co sprawia, że mięśnie posturalne są tak istotne?

To dzięki nim, bez względu na naszą tuszę, jesteśmy w stanie utrzymać i balansować w pionie nad naszymi stopami!

„Balansować”?

Cały czas balansujemy, ponieważ postawa człowieka jest chwiejna, a to oznacza, że w ciągu dnia tak naprawdę nie zdarza nam się trwać w bezruchu! Nawet w chwili, gdy nie wykonujemy żadnych ruchów, stoimy, napięcie naszych mięśni zmienia się w każdej sekundzie. Jedne mięśnie się napinają, a inne rozciągają, a równowaga zachowana jest dzięki tzw. odruchowi na rozciąganie lub inaczej – reakcji rozciągnięcie – skurcz.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 30  Strona 31  Strona 32

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

marzec-kwiecień | 2 (7) 2017

Fitness w wersji folk

Wywiad z JUSTYNĄ BOLEK, trenerką Slavica Dance

Piotr Majorczyk
marzec-kwiecień | 2 (7) 2017

Forma, mobilność, sprawność, czyli trening funkcjonalny

W Polsce od kilku lat coraz więcej mówi się o treningu funkcjonalnym. Na czym polega ta metoda i jakie przynosi korzyści? Czy faktycznie można z jej pomocą trenować bezpieczniej i skuteczniej? Zobaczmy.

Zobacz więcej artykułów z działu "Zeszyt ćwiczeń".