Sandra Orlik-Barrow
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

Fitness na spacerze z wózkiem

Powrót do formy po ciąży często wydaje się niemożliwy. Jak bowiem znaleźć czas na trening, kiedy cały dzień spędzasz z dzieckiem, najczęściej na karmieniu, zmianie pieluch i spacerach. Odpowiedzią na twoje potrzeby jest BuggyGym.

BuggyGym to forma aktywności fi tness dla rodzica z małym dzieckiem. Treningi z wózkiem prowadzone są na zewnątrz, podczas nich wykonywane są ćwiczenia o charakterze aerobowym, wzmacniającym, kształtującym i rozciągającym. Ogromną zaletą takiego treningu jest fakt, że mama może zabrać ze sobą maleństwo. Spędza czas z dzieckiem i ćwiczy, co pomoże jej w powrocie do formy sprzed ciąży.

Jak zacząć?

Podczas pierwszych treningów BuggyGym uczymy przyjmowania prawidłowej postawy, nad którą szczególnie powinny pracować kobiety, które urodziły dziecko. Krzywizny kręgosłupa są powiększone, równowaga mięśniowa zaburzona, pojawiają się bóle dolnego odcinka kręgosłupa. Ważnym punktem treningów BuggyGym jest więc nauczenie nawyku prawidłowej postawy. Cechy takiej postawy to: zachowanie symetrii i liniowości (patrząc z boku – głowa, barki, miednica i stopy znajdują się w jednej linii), zrównoważeniem postawy (umożliwia to utrzymanie stabilnej, swobodnej postawy stojącej, stopy są równomiernie obciążone), łopatki nie powinny odstawać od kręgosłupa, a mięśnie brzucha i pośladków powinny być lekko napięte.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 16  Strona 17  Strona 18

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Natalia Mlekicka
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

Pole Dance - Fitness

Szukając pomysłów na pozbycie się wystającego brzuszka, który jest pozostałością np. po przebytych ciążach, warto rozważyć Pole Fitness. Ten rodzaj zajęć różni się od popularnego Pole Dance, daje większe korzyści zdrowotne i estetyczne.

Natalia Ligenza
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

Na mecie w duecie. Bieganie z dzieckiem w wózku.

Jak trenować, by mieć z tego podwójną satysfakcję? Najlepiej we dwoje! Wystarczy mały towarzysz lubiący prędkość, trzy koła i para adidasów, by przenieść się w inny wymiar biegania. Jest tylko coś, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz: to wciąga, z każdym kilometrem coraz bardziej. Gdy już ruszycie, będziecie nie do zatrzymania.

Zobacz więcej artykułów z działu "Zeszyt ćwiczeń".