Ewa Brzozowska
marzec-kwiecień | 2 (2) 2016

Specyfikacja żywienia w okresie treningów i zawodów

Uzyskanie najlepszych wyników w czasie zawodów wymaga, oprócz wielu innych zabiegów, właściwego żywienia przed, w czasie trwania i po zawodach. Właściwe rozplanowanie posiłków pozwala utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi, zwiększać efektywność w trakcie wysiłku, a także skraca czas potrzebny na regenerację po cięższych sesjach treningowych czy startach w zawodach.

Odpowiedni skład i rozkład posiłków przed, w czasie i po zakończeniu wysiłku, ułożony w indywidualną strategię żywieniową, zapewnia optymalne budowanie zasobów energetycznych organizmu i jego nawodnienie, a w konsekwencji ułatwia wykonywanie sesji wysiłkowych, przyśpiesza proces odnowy po wyczerpującym treningu lub zawodach, a także ogranicza ryzyko chorób lub urazów.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Marcin Rogala
marzec-kwiecień | 2 (2) 2016

10 zasad zdrowego śniadania

„Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi” – to chińskie przysłowie zna niemal każdy. Jest w nim dużo prawdy i na jego podstawie od razu nasuwa się kilka cech, jakimi powinno się charakteryzować śniadanie idealne

Marcin Rogala
marzec-kwiecień | 2 (2) 2016

Żywność funkcjonalna w sporcie

Współczesna koncepcja żywności funkcjonalnej powstała w Japonii w 1984 r. wraz z rozpoczęciem specjalnego programu pracy nad tą dziedziną rynku spożyw­czego. Efektem programu było stworzenie pojęcia żywności o specjalnym zdrowotnym przeznaczeniu (FOSHU – Food for Special Health Use). Pierwszym produktem zaliczonym do tej grupy był hipoalergiczny ryż.

Zobacz więcej artykułów z działu "Zdrowie".