Ewa Brzozowska-Wicherek
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Rozciąganie statyczne po bieganiu, czyli dobre zakończenie treningu

Rozciąganie to, obok rozgrzewki, nieodzowny element każdego treningu. Najbardziej popularną formą stretchingu jest rozciąganie statyczne. Ćwiczenia te są proste i nie wymagają ani skomplikowanych urządzeń, ani dużo miejsca, dlatego też nadają się do wykonywania w domowym zaciszu. Poniżej znajdują się przykłady ćwiczeń rozciągających, które można wykorzystać w swoim treningu.

Stretching statyczny jest najpopularniejszą formą rozciągania. Rozciąganie statyczne pomaga rozluźnić mięśnie po treningu, przyspiesza procesy regeneracji, zmniejsza ryzyko kontuzji oraz usprawnia pracę mięśni. Ćwiczenia w stretchingu statycznym polegają na rozciąganiu mięśni podczas spoczynku (tzn. na wyizolowaniu grupy mięśniowej w odpowiedniej pozycji i utrzymaniu tej pozycji przez jakiś czas), a następnie na ich rozluźnieniu. Takie rozciąganie może być wykonane samodzielnie lub przy pomocy drugiej osoby. Wzorcowe rozciąganie powinno trwać przynajmniej 15 minut. W tym czasie najlepiej wykonać 5–8 ćwiczeń po 3–5 powtórzeń.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 27  Strona 28  Strona 29  Strona 30

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Ewa Brzozowska-Wicherek
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

15 porad jak uniknąć kłopotów żołądkowych

Żaneta Michalak
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Nie przes(ł)adzaj (z) fruktozą

Co statystyczny Polak może wiedzieć o fruktozie? Pierwsze, co przychodzi na myśl, to zapewne: „ten cukier zawarty jest w owocach” i jest to prawda, przynajmniej częściowo. Fruktozę dostarczamy bowiem zarówno z miodu i nektarów kwiatowych, ale zazwyczaj jej źródłem są dla nas owoce.

Zobacz więcej artykułów z działu "Warsztat dietetyka".