Żaneta Michalak
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Na chłody rozgrzewający jadłospis

Zimowe miesiące nie sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej masy ciała i wcale nie mam tu na myśli okazji do świętowania, których w tym okresie jest niemało. Zimą dni wydają się krótsze i nagle okazuje się, że brakuje czasu na trening, natomiast długie wieczory idą w parze z nieskończoną ilością kalorycznych przekąsek.

Kto z nas nie lubi umoczyć ust w gorącej czekoladzie w zimowy wieczór, z fascynującą książką… Nawet ja się rozmarzyłam, wyobrażając sobie taką scenę ze swoim udziałem. Podczas zimy organizm żąda większej liczby kalorii wskutek obniżonej temperatury otoczenia – to oczywiste, ale czy żeby utrzymać odpowiednią temperaturę ciała i pokryć zapotrzebowanie na energię, musimy od razu sięgać po niezdrowe produkty pełne tłuszczu i cukrów prostych? Niech poniższy jadłospis będzie dowodem na brak zasadności takiego stwierdzenia.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 22  Strona 23  Strona 24  Strona 25  Strona 26

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Ewa Brzozowska-Wicherek
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

15 porad jak uniknąć kłopotów żołądkowych

Żaneta Michalak
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Nie przes(ł)adzaj (z) fruktozą

Co statystyczny Polak może wiedzieć o fruktozie? Pierwsze, co przychodzi na myśl, to zapewne: „ten cukier zawarty jest w owocach” i jest to prawda, przynajmniej częściowo. Fruktozę dostarczamy bowiem zarówno z miodu i nektarów kwiatowych, ale zazwyczaj jej źródłem są dla nas owoce.

Zobacz więcej artykułów z działu "Warsztat dietetyka".