Żaneta Michalak
lipiec-sierpień | 4 (4) 2016

Chudnij przy pełnym talerzu. Jadłospis 1800 kcal

Dla kogo zalecany jest jadłospis o wartości energetycznej 1800 kilokalorii?

  • bardzo aktywnych na co dzień i regularnie uprawiających sport kobiet, które chcą się nieco odchudzić,
  • nieaktywnych na co dzień osób otyłych lub cierpiących na nadwagę, przyzwyczajonych do spożywania dużych ilości pożywienia,
  • mężczyzn o bardzo niskim poziomie aktywności, o siedzącym trybie życia,
  • chorych na nadciśnienie, insulinooporność, mających zaburzenia związane z układem krwionośnym, cierpiących na hiperlipidemię (wysoki poziom cholesterolu we krwi) lub homocysteinemię czy miewających epizody bezdechu sennego,
  • osób po prostu pragnących się odchudzić i zdeterminowanych, by redukcja masy ciała postępowała stopniowo i powoli, bez uszczerbku na zdrowiu i z maksymalnym zmniejszeniem ryzyka wystąpienia efektu jo-jo,
  • a dodatkowo dla tych wszystkich, którzy nie lubią katować się dietami o minimalnej ilości pożywienia, którzy lubią czuć się syci, a także… lubią śmietanę i boczek. To nie żart.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 21  Strona 22  Strona 23

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Arkadiusz Matras
lipiec-sierpień | 4 (4) 2016

Olej kokosowy - modna droga do chorób cywilizacyjnych?

W ostatnim czasie popularność orzecha kokosowego rośnie w zastraszającym tempie. Wystarczy spytać osobę zainteresowaną branżą fitness, który produkt żywnościowy obecnie robi furorę na rynku? Jak jeden mąż, wszyscy powiedzą, że olej kokosowy. Obniża ciśnienie krwi, poprawia lipidogram, wspomaga układ odpornościowy, pomaga w odchudzaniu, jest bogaty w antyoksydanty. Warto więc zastanowić się, czy działanie prozdrowotne oleju kokosowego jest prawdą czy mitem?

Marcin Rogala
lipiec-sierpień | 4 (4) 2016

9 zasad zdrowej kolacji

Ostatni posiłek jedzony przed nocą, zwyczajowo nazywany kolacją, przez wiele osób jest uważany za najmniej ważny w ciągu dnia. Potwierdza to dobrze znana chińska mądrość: „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi”. Właśnie tego posiłku dotyczy również najwięcej opinii dietetycznych, z których wiele można zaliczyć do mitów.

Zobacz więcej artykułów z działu "Warsztat dietetyka".