Żaneta Michalak
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Błyskawiczny jadłospis na cały tydzień

Zdrowo i smakowicie, ale bez udziwnień i wyszukanych dań. Ze składników dostępnych w osiedlowym sklepie i niekosztujących wiele. Z uwzględnieniem naszego codziennego zabiegania i nie zawsze w pełni rozwiniętych zdolności kulinarnych. Z najsmaczniejszych, świeżych, przede wszystkim sezonowych produktów.

Średnio tygodniowy jadłospis, który właśnie otrzymujesz, zawiera 1600 kcal, w tym 28% tłuszczu, 22% białka i 50% węglowodanów (w tym około 27 g błonnika/dzień).

[ . . . ]

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 20  Strona 21  Strona 22  Strona 23

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Marcin Rogala
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Jaja – makroskładniki, cholesterol i lecytyna

Jaja kurze to oczywiście ogromna większość rynku, ale z różnych powodów można sięgnąć po produkty pochodzące od innych ptaków. W poszukiwaniu nowych smaków, przy chęci zaimponowania znajomym czy w przypadku alergii pokarmowej, mamy do dyspozycji jaja przepiórcze, gęsie, kacze, indycze i strusie. Najpopularniejsze, poza kurzymi, jaja przepiórcze mają procentowo większe żółtka, ale jednocześnie mniej cholesterolu oraz są jeszcze bogatsze w witaminy i mikroelementy. Produkty pochodzące od gęsi i kaczek...

Marcin Rogala
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

7 argumentów, aby jeść ryby

Pozytywnym wpływem na zdrowie związanym ze spożywaniem ryb zaczęto interesować się kilkadziesiąt lat temu, gdy naukowcy zauważyli, że wśród mieszkańców Grenlandii praktycznie nie występują choroby układu sercowo- -naczyniowego. Od razu połączono to z dietą tamtejszych ludów, która opiera się na rybach i fokach, bogatych w długołańcuchowe kwasy omega-3, które można znaleźć niemal tylko w organizmach wodnych. Przez kilkadziesiąt lat przeprowadzono niezliczoną liczbę badań, które dobitnie pokazały skuteczność...

Zobacz więcej artykułów z działu "Warsztat dietetyka".