Adriana Szulińska
lipiec-sierpień | 4 (9) 2017

Dieta na wakacjach czy wakacje od diety?

Wszyscy z utęsknieniem czekamy na okres urlopowy, kiedy będziemy mogli cieszyć się piękną pogodą, spędzać więcej czasu z rodziną, odwiedzać ciekawe miejsca oraz chociaż na chwilę zapomnieć o codziennych problemach. Dla wielu osób wakacyjny relaks to niestety również wakacje od zdrowej diety i usprawiedliwienie dla łamania przestrzeganych na co dzień zasad. Tymczasem, wystarczy odrobina wysiłku i chęci, aby z wakacji przywieźć jedynie dobre wspomnienia, a nie nadmiarowe kilogramy.

Często wyruszamy na urlop z hasłem „niech się dzieje co chce, przejmować będę się po powrocie”. Chcemy maksymalnie wykorzystać czas odpoczynku i nawet nie myślimy o odmawianiu sobie czegokolwiek. Rzeczywiście jest tak, że podczas wakacyjnych wyjazdów przestrzeganie zasad zdrowego żywienia staje się trudniejsze chociażby dlatego, że zaburzeniu ulega cały nasz dotychczasowy plan dnia. Kiedy zmieniamy otoczenie, stajemy się również mniej czujni i bardziej skłonni do porzucenia zasad, którymi kierowaliśmy się na co dzień. Potrzeba jednak tylko odrobiny wysiłku i chęci, aby z wakacji przywieźć jedynie dobre wspomnienia, a nie nadmiarowe kilogramy.

W podróży

Pierwszą sytuacją, w której będziemy musieli wykazać się zmysłem organizacji, jest podróż. Długa jazda samochodem czy przesiadywanie na lotniskach mogą być nużące. Kiedy chcemy zająć sobie czymś czas, wtedy bardzo chętnie sięgamy po nie zawsze zdrowe przekąski. Jeśli w drodze dopada nas nagły głód, a my nie jesteśmy na to przygotowani, jest duża szansa, że w końcu trafi my do fast foodu lub cukierni. Na taką okoliczność musimy się dobrze przygotować. W długą podróż samochodem najlepiej zabrać ze sobą przenośną lodówkę, do której zapakujemy zdrowe przekąski: świeże warzywa i owoce, kefi r lub jogurt naturalny, kanapki z pełnoziarnistego pieczywa pełne różnorodnych dodatków. Do kanapek dodajmy warzywa i jajka na twardo. Sprawdzą się także mleczno-owocowe koktajle. Nie zapomnijmy o wodzie. Do samolotu czy innego środka transportu, do którego nie zabierzemy zbyt wiele, przygotujmy sobie paczki z orzechami, bakaliami czy suszonym mięsem.Kiedy czekamy na opóźniony lot lub spotka nas inna niespodziewana sytuacja, zajmijmy się czymś, aby odwrócić myśli od podjadania. Idźmy na spacer po okolicy, przejrzyjmy skrzynkę mailową w telefonie, poczytajmy książkę.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 3  Strona 4  Strona 5  Strona 6

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Marta Hennig
lipiec-sierpień | 4 (9) 2017

Jak zacząć biegać w wakacje

Letnie miesiące to idealny czas, by rozpocząć przygodę z bieganiem. Sprzyjająca pogoda skutecznie chroni przed wymówkami, a odpowiednia temperatura sprawia, że bieganie staje się relaksujące i przyjemne. Jak jednak zacząć biegać, by nie zniechęcić się po kilku treningach? I co najważniejsze – by nie zrobić sobie krzywdy?

lipiec-sierpień | 4 (9) 2017

Wakacyjna dieta dla par. Zróbcie to razem

Razem łatwiej się zmobilizować. Przyjemniej gotuje się razem! Oczywiście milsze są także wspólne posiłki, kiedy partner ma to samo na talerzu. I wspierać się łatwiej razem, żeby podołać wyzwaniu. I wreszcie, najmilej jest wspólnie zrzucić kilka kilogramów. Tylko na wagę wchodźcie osobno. Do dzieła!

Zobacz więcej artykułów z działu "Sukces w zasięgu".