Małgorzata Zdrojewska-Pujanek
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

5 wskazówek na dobry start

Każdego lata chcesz spróbować zawalczyć o wysportowaną sylwetkę, ale nawet jeśli uda Ci się zacząć to szybko się zniechęcasz i rezygnujesz zanim pojawią się efekty? Oto 5 porad, które pomogą ci, gdy zaczynasz pracę nad sobą. Pamiętaj, że każdy mały krok sprawia, że jesteś coraz bliżej celu. Na początku nie stawiaj sobie poprzeczki zbyt wysoko, a mierz siły na zamiary. Zamień błędy na nowe przyzwyczajenia i zdrowe podejście do życia!

1.

Zamień napoje słodzone na wodę i pij minimum 1,5 litra dziennie. Brzmi monotonnie? Wręcz przeciwnie: tutaj ogranicza cię tylko wyobraźnia! Woda z cytryną, miętą i mrożonymi malinami zamiast kostek lodu nie tylko ostudzi twoje pragnienie, ale też nawodni lepiej niż zwykła woda!

2.

Zamień półprodukty na pełnowartościowe składniki. Półprodukty to np. słodycze, gotowe dania czy słone przekąski. Nie wyobrażasz sobie życia bez słodyczy? Nic straconego! Czerp inspiracje z przepisów na zdrowe przekąski, wykorzystuj naturalne substancje słodzące takie jak ksylitol, erytrol/erytrytol czy stevię, zamień zwykłą mąkę pszenną, ograniczając gluten, np. na mąkę ryżową. Nie wyobrażasz sobie śniadania bez twoich ulubionych grzanek? Przekonaj się, że chleb razowy czy żytni na zakwasie sprosta twoim wymaganiom, na przykład w towarzystwie nutelli z awokado.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 3

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Ewa Grajewska
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

Poradnik Motywacyjny dla mam. Dlaczego warto wrócić do aktywności sportowej po ciąży.

Powrót do aktywności fizycznej po ciąży bywa niełatwy. Trzeba wzmacniać osłabione pare ciała i rozluźniać te, które są zbyt napięte, by przywrócić mięśniom ich funkcje. Stąd aktywność fizyczna młodej mamy powinna wyglądać nieco inaczej niż w przypadku kobiety, która nie była w ciąży i chce po porostu schudnąć. Co zrobić, żeby się nie zniechęcić i uzyskać zakładany efekt?

Bożena Gomułka
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

Trening z balastem?

Kolarstwo to sport, który wymaga nie tylko dobrej kondycji, ale także sporo czasu, jaki trzeba przeznaczyć na treningi. Dlatego wiele kobiet-rowerzystek obawia się, że założenie rodziny pozbawi je czasu na trening i pogorszy ich sportową formę. Tymczasem dziewczyny, z którymi przeprowadziłam wywiad świetnie łączą rolę matki i rowerzystki. O swoich doświadczeniach związanych z kolarstwem i macierzyństwem opowiadają blogerki Joanna, Justyna i Marta.

Zobacz więcej artykułów z działu "Sukces w zasięgu".