listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Placuszki z cukinii

Placuszki z cukinii są niskokaloryczne, szybko się je przygotowuje, a do tego pysznie smakują. Podajemy je same lub z dodatkami, których może być całe mnóstwo. Można posypać je pleśniowym serem lub fetą, posmarować śmietaną lub jogurtem, podać z wędzonym łososiem i koperkiem, pomidorową salsą, słodko--ostrym sosem chili lub najzwyklejszym sosem pomidorowym.

Składniki:

  • 1 bardzo duża (lub 2 mniejsze) cukinie
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • pół cebuli
  • 2 jajka
  • ok. 5-6 łyżek mąki
  • 1 duży ząbek czosnku
  • ok. 1 płaska łyżeczka soli morskiej
  • ok. pół łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
  • posiekany świeży koperek, szczypiorek, bazylia lub natka – wg preferencji

Cukinie dokładnie myjemy. Odcinamy oba końce i bez obierania ścieramy na tarce o grubych oczkach. Solimy, mieszamy i odstawiamy na 15 minut. Po tym czasie cukinie bardzo dokładnie odciskamy z nadmiaru wody. Dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, jajka, jogurt, mąkę i ok. jedną garść posiekanego koperku lub innego zioła. Wyciskamy ząbek czosnku. Solimy i pieprzmy. Dokładnie mieszamy, aż wszystkie składniki się połączą. Na patelni mocno rozgrzewamy olej lub oliwę z oliwek. Nakładamy po łyżce ciasta, spłaszczamy i smażymy z obu stron na złoty kolor. Placki z cukinii można jeść na ciepło i na zimno.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 0

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Rehabilitacja na fali

Rehabilitacja obecnie przeżywa dynamiczny rozwój. Korzystają z niej nie tylko ludzie, którzy doznali urazu, lecz także osoby ze schorzeniami neurologicznymi oraz sportowcy, chcący zapobiec kontuzjom.

listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Połączenie kompetencji

Zobacz więcej artykułów z działu "Rozgrzewka".