Trening spartański

Inspirowana filmem 300 sesja treningowa może być urozmaiceniem dla rutynowych ćwiczeń doświadczonych zawodników i ich opiekunów.

Twórcą efektownego, wymagającego ogromnego wysiłku programu treningowego, opartego na 300 powtórzeniach jest Amerykanin Mark Twight, światowej sławy alpinista i trener1. Twight przygotowywał aktorów do ról wojowników spartańskich w filmowej adaptacji komiksu Franka Millera pt. 300. Półroczny trening, prowadzący do wyrzeźbienia ciał aktorów na wzór antycznych wojowników, odbywał się pod hasłem: Twój wygląd zależy od twojej sprawności fizycznej. Spektakularnie ukształtowane sylwetki aktorów można było podziwiać w filmie reżysera Zacka Snydera2.

Choć programowe 300 powtórzeń, można w szkolnej praktyce osiągnąć w pracy z trenującymi kilka lat zawodnikami, ci mniej doświadczeni mogą wykonywać 2 razy po 150 powtórzeń. Taki system proponują trenerzy z uniwersytetu w Michigan3. Najpopularniejsze są treningi prowadzone według tzw. Michigan Style. To dwie sesje, poprzedzone 5-minutową rozgrzewką i zakończone krótką serią ćwiczeń rozciągających. Propozycje zawierają także wskazówki trenerskie dotyczące odżywiania towarzyszącego wysiłkowi.

Trening 1 Wróć ze swoją tarczą

To trening całego ciała, w którym używane są sztangi, ciężarki, atlas, worki z piaskiem i ćwiczenia wykorzystywane dla przyrostu masy mięśniowej. 20 ćwiczeń wykonywanych w jednym zestawie. Każde ćwiczenie wykonywane jest po 15 razy. Sesję rozpoczynają ćwiczenia dolnych partii ciała.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.