Ćwiczenia stawu barkowego. Potrójne uderzenie w mięśnie naramienne

Staw barkowy ma największy zakres ruchu spośród wszystkich stawów ludzkiego ciała, dlatego bardzo ważne jest, aby współpracujące z nim mięśnie były odpowiednio silne i skoordynowane. Warto wiedzieć, że nawet kilkanaście procent kontuzji w sporcie dotyczy właśnie obręczy barkowej. Są one powodowane głównie urazami bezpośrednimi, a także ruchami ponad głowę.

Ramiona a talia osy

Pod względem anatomicznym na staw barkowy składają się trzy pomniejsze stawy: mostkowoobojczykowy, barkowoobojczykowy oraz ramienny. Zajmiemy się tym ostatnim, stawem łączącym obręcz barkową i kończynę górną. Warto wskazać, jak wzmacniać go od strony mięśniowej, a także rozciągać odpowiednie mięśnie, co – w przypadku Czytelniczek – przełoży się na większą siłę ogólną, prawidłową postawę ciała i oczywiście zgrabniejszą sylwetkę. Mięśnie naramienne, bo o nich mowa, mają bowiem ogromny wpływ na proporcje ciała. Mężczyznom nadają postawny wygląd („szeroki w barach”), a kobiety dzięki starannie wypracowanym ramionom mogą uzyskać efekt talii osy.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.