Marta Bogusławska
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

Sezon bikini 2017 nadchodzi

Plaża, słońce, wysoka temperatura i szum fal. Brzmi bajecznie! Od nadmorskiego relaksu dzielą cię już dosłownie chwile, a ty zamiast cieszyć się zasłużonym odpoczynkiem, stresujesz się patrząc w lustro i bezradnie załamujesz ręce. Pora to zmienić! Nigdy nie jest za późno na zmianę: rozpocznij metamorfozę już dziś! Trudno ci samej zacząć? Podejmij wyzwanie z najlepszą przyjaciółką i razem zapracujcie na sukces!

Od czego zacząć?

Od codziennych nawyków. Zasada jest prosta: ty dajesz z siebie 100%, a ciało się odwdzięcza, nie tylko wyglądem, ale i rewelacyjnym samopoczuciem. Jeśli sumiennie pracujesz na swój cel, prędzej czy później osiągniesz to, co dzisiaj zdaje się być nierealne. Stań przed lustrem, weź do ręki miarę i zmierz się. Najcięższym etapem jest spojrzenie prawdzie prosto w oczy. Musisz mieć jasno określony cel, do którego dążysz. Powinieneś więc wiedzieć od czego zaczynasz i jaką drogę będziesz musiała pokonać. Następnym etapem jest konieczność dokonania rewolucji w kuchni. Nie daj się zwieść cudownym dietom, dzięki którym szybko i skutecznie pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów. To, co nazywamy „dietą” to nic innego jak program żywieniowy dostosowany do dziennego czy tygodniowego zapotrzebowania energetycznego. Od tego co i ile jemy zależy nasza kondycja fi zyczna i psychiczna. Zmieniając nawyki żywieniowe zyskasz więcej energii każdego dnia!

Jak trenować?

Od miesięcy katujesz się na bieżni lub jesteś wierna jednemu planowi treningowemu, który pierwotnie miał zdziałać cuda? Koniecznie czas na zmiany! Każdy organizm jest inny i nie ma jednego uniwersalnego planu, który sprawdzi się u wszystkich. Nasz organizm przyzwyczaja się do bodźców i ma zdolność do akomodacji, dzięki czemu zwiększasz swoje możliwości oraz budujesz lepszą kondycję. Długotrwałe wykonywanie treningu o tej samej intensywności i częstotliwości nie ma sensu, gdyż organizm przyzwyczaja się do bodźców i nie reaguje na nie. Jednym słowem, musisz dawać z siebie coraz więcej, aby nie cofać się i nie stać w miejscu. Nie oznacza to jednak trenowania dwa razy dziennie. Przy zbyt intensywnych sesjach treningowych występuje ryzyko przemęczenia prowadzącego do przetrenowania organizmu. Należy więc zwrócić większą uwagę przy doborze planu treningowego, dzięki któremu obierzesz właściwy kierunek i osiągniesz wyznaczony cel. Warto modyfi kować swój plan, aby uniknąć stagnacji i zwiększać swoje możliwości. Dzięki różnorodności i zmienności ćwiczeń unikniesz nudy i spadków motywacji! Rodzaje ćwiczeń to kwestia indywidualna. Trening siłowy pomoże ci wyrzeźbić sylwetkę oraz poprawić jędrność oraz elastyczność skóry. Poprzez trening cardio zbudujesz wytrzymałość oraz poprawisz kondycję. Trzeba obserwować swoje ciało i dobrać metody treningowe tak, by wysiłek był owocny i pozytywnie wpływał na zdrowie i na sylwetkę. Jeśli jesteś osobą początkującą i dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią, zacznij od małych obciążeń i większej ilości powtórzeń w serii, by przyzwyczaić ciało do poszczególnych zakresów ruchowych. Po wykonaniu części siłowej możesz przejść do sesji aerobowej zaczynając od 15 minut. Sukcesywnie zwiększaj czas trwania aerobów, nie zapominając o utrzymywaniu prawidłowego poziomu intensywności. Jeśli poczujesz się na siłach, możesz włączyć do planu osobną jednostkę treningową w postaci interwału, który umożliwi szybsze spalanie tkanki tłuszczowej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 4  Strona 5  Strona 6  Strona 7  Strona 8

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Małgorzata Zdrojewska-Pujanek
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

5 wskazówek na dobry start

Każdego lata chcesz spróbować zawalczyć o wysportowaną sylwetkę, ale nawet jeśli uda Ci się zacząć to szybko się zniechęcasz i rezygnujesz zanim pojawią się efekty? Oto 5 porad, które pomogą ci, gdy zaczynasz pracę nad sobą. Pamiętaj, że każdy mały krok sprawia, że jesteś coraz bliżej celu. Na początku nie stawiaj sobie poprzeczki zbyt wysoko, a mierz siły na zamiary. Zamień błędy na nowe przyzwyczajenia i zdrowe podejście do życia!

Małgorzata Zdrojewska-Pujanek
maj-czerwiec | 3 (8) 2017

Truskawki, borówki, maliny, czyli smaki wczesnego lata w sezonowej diecie 1500 kcal

Zobacz więcej artykułów z działu "Plan dla Ciebie".