Marta Bogusławska
lipiec-sierpień | 4 (9) 2017

Ćwicz na plaży. Plan treningowy na urlop

Nadszedł czas upragnionego relaksu i możesz sobie pozwolić na przyjemności, których tak bardzo wystrzegasz się na co dzień. Jednak, aby powrócić do rzeczywistości po błogim wypoczynku bez ogromnych wyrzutów sumienia, rozsądnie korzystaj z atrakcji i możliwości, jakie daje wakacyjny ruch na świeżym powietrzu.

Jeśli plan Twojego urlopu to głównie wypoczynek nad wodą, wykorzystaj okoliczności przyrody i zamiast leżeć plackiem, idź na długi, wakacyjny spacer. Czy może być coś lepszego niż łączenie aktywności fizycznej z przyjemnością? Spacer brzegiem morza nie tylko pomoże Ci utrzymać sylwetkę w dobrej formie czy zagwarantuje przepiękną opaleniznę. Ponadto, dzięki dotlenieniu organizmu oraz dostarczeniu porządnej dawki jodu, twoje samopoczucie się poprawi i nabierzesz energii do korzystania z kolejnych atrakcji! Wybierając taki typ aktywności, zwróć szczególną uwagę na warunki atmosferyczne. Jeśli pogoda nie sprzyja nadmorskim przebieżkom, wybierz inną formę ruchu. W końcu nie po to jesteś na wakacjach, by spalać kalorie za wszelką cenę. Dobrą alternatywą jest pływanie. W wodzie mniej odczuwamy zmęczenie, więc jeśli nie jesteś gotowa do pokonania dystansu pieszo, wskocz do wody i pływaj wzdłuż brzegu morza. Każdy sposób jest dobry, by się poruszać, a plaża daje wiele możliwości ćwiczeń. Piasek na pierwszy rzut oka nie jest idealnym podłożem do wykonywania ćwiczeń. Jeśli jednak damy się ponieść wyobraźni i spojrzymy na płynące z tego korzyści, to niestabilne podłoże jest idealne, by popracować nad mięśniami core, czyli mięśniami głębokimi, które odpowiadają za stabilizację oraz dbają o prawidłową postawę ciała. Plank, czyli podpór na przedramionach, „superman” czy inne ćwiczenia izometryczne na mniej stabilnym podłożu, pobudzą większą ilość mięśni do pracy, co pozwoli na dodatkowe spalenie kalorii. Podczas takich ćwiczeń pracujemy nad poprawą postawy ciała. Ponadto, odciążamy odcinek lędźwiowy kręgosłupa zmęczony np. wieczornymi tańcami na wysokich obcasach. Po zestawie ćwiczeń izometrycznych wykonaj parę ćwiczeń ogólnorozwojowych, które przyspieszą Twój metabolizm. Pamiętaj o obowiązkowej rozgrzewce!

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 11  Strona 12  Strona 13  Strona 14

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Adriana Szulińska
lipiec-sierpień | 4 (9) 2017

Dieta na wakacjach czy wakacje od diety?

Wszyscy z utęsknieniem czekamy na okres urlopowy, kiedy będziemy mogli cieszyć się piękną pogodą, spędzać więcej czasu z rodziną, odwiedzać ciekawe miejsca oraz chociaż na chwilę zapomnieć o codziennych problemach. Dla wielu osób wakacyjny relaks to niestety również wakacje od zdrowej diety i usprawiedliwienie dla łamania przestrzeganych na co dzień zasad. Tymczasem, wystarczy odrobina wysiłku i chęci, aby z wakacji przywieźć jedynie dobre wspomnienia, a nie nadmiarowe kilogramy.

lipiec-sierpień | 4 (9) 2017

Wakacyjna dieta dla par. Zróbcie to razem

Razem łatwiej się zmobilizować. Przyjemniej gotuje się razem! Oczywiście milsze są także wspólne posiłki, kiedy partner ma to samo na talerzu. I wspierać się łatwiej razem, żeby podołać wyzwaniu. I wreszcie, najmilej jest wspólnie zrzucić kilka kilogramów. Tylko na wagę wchodźcie osobno. Do dzieła!

Zobacz więcej artykułów z działu "Plan dla Ciebie".