styczeń-luty | 1 (1) 2016

Tego nie wolno jeść

Aby utrzymać idealną sylwetkę nie trzeba od razu się głodzić ani stosować drastycznych diet. Wystarczy zapamiętać kilka zasad stosowanych przez trenerów i po prostu wykluczyć niektóre produkty ze swojego jadłospisu., np.:

  1. Smażone potrawy (1g oleju to 7 kalorii)
  2. Rafinowany cukier („cichy zabójca” szczupłej sylwetki)
  3. Alkohol (bomba kaloryczna)
  4. Winogrona i banany (po ich zjedzeniu wzrasta poziom insuliny – lepiej jeść pomarańcze i grejpfruity)
  5. Wysokoprzetworzona żywność (wiadomo)
  6. Słodkie napoje, także te dietetyczne ( może prowadzić do odwapnienia kości, problemów z zębami i nadciśnienia)
  7. Smakowe jogurty (pod przykrywką „zdrowej żywności” - dostarczają organizmowi ogrom cukru)
  8. Margaryna (puste kalorie)
  9. Gluten (produkty go zawierające wcale nie są dietetyczne i często nie jesteśmy w stanie kontrolować wielkości spożywanych porcji)

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 4

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

styczeń-luty | 1 (1) 2016

Nowa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej

Polscy konsumenci przyzwyczaili się już do obrazowego przedstawiania zasad zdrowego żywienia w postaci piramidy. Efektem prac interdyscyplinarnego zespołu ekspertów Instytutu Żywności i Żywienia powstała nowa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.

styczeń-luty | 1 (1) 2016

Jaglane ciasto śniadaniowe

To ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu i zdecydowanie polecane przez dietetyków. Np. wersja z jabłkami, która można zabierać nie tylko na trening ale także do pracy.

Zobacz więcej artykułów z działu "Czy wiesz, że...".