styczeń-luty | 1 (1) 2016

Dieta paleo dla sportowców

Dieta paleo dla sportowców zawiera nieco więcej białka i tłuszczu, a nieco mniej węglowodanów. Dostarcza także więcej witamin, minerałów i antyoksydantów, powoduje zwiększone utlenianie się tłuszczu (co pomaga, gdy potrzebna jest duża wytrzymałość), jednak co najważniejsze - zapewnia szybszą i lepszą regenerację organizmu po treningu niż dieta oparta na węglowodanach.

Podstawę diety Paleo dla sportowców stanowią:

  1. chude mięso (indyk, kurczak, cielęcina);
  2. chude ryby (dorsz, tuńczyk, sola, mintaj, morszczuk, pstrąg strumieniowy);
  3. owoce morza;
  4. świeże, możliwie najmniej przetworzone warzywa i owoce sezonowe;
  5. „dobre” tłuszcze nienasycone, np. oliwa z oliwek
  6. orzechy i nasiona;
  7. suszone owoce.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 5

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

styczeń-luty | 1 (1) 2016

Nowa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej

Polscy konsumenci przyzwyczaili się już do obrazowego przedstawiania zasad zdrowego żywienia w postaci piramidy. Efektem prac interdyscyplinarnego zespołu ekspertów Instytutu Żywności i Żywienia powstała nowa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.

styczeń-luty | 1 (1) 2016

Jaglane ciasto śniadaniowe

To ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu i zdecydowanie polecane przez dietetyków. Np. wersja z jabłkami, która można zabierać nie tylko na trening ale także do pracy.

Zobacz więcej artykułów z działu "Czy wiesz, że...".