Natalia Mlekicka
lipiec-sierpień | 4 (4) 2016

Po co trenować mięśnie klatki piersiowej?

Mówiąc o mięśniach klatki piersiowej, większość myśli o ogromnych mięśniach jak u kulturysty. Tak imponujące rozwinięcie mięśni wymaga jednak ciężkiej i długotrwałej pracy. Funkcjonalne i zdrowotne potrzeby są jednak znacznie mniejsze i świetnie korelują z kobiecymi wymaganiami.

Zadaniem mięśni klatki piersiowej nie jest jedynie formowanie i utrzymywanie biustu na optymalnej wysokości. Upraszczając, zawiadują one ruchami ramienia, a także stabilizują staw barkowy. Następstw nierównomiernego rozłożenia sił między mięśniami klatki piersiowej, a mięśniami grzbietu, jest wiele i żadne nie są zdrowe, ani dla naszego kręgosłupa, ani postawy zarówno pod względem zdrowotnym, jak i funkcjonalnym. Mięsień piersiowy większy wyściela powierzchnię pod piersiami. Wzrost tego mięśnia powoduje „wypchnięcie” biustu do przodu i zwiększenie napięcia skóry na piersiach i dekolcie, przez co piersi dłużej pozostaną jędrne i nie opadną tak szybko, jak stałoby się to bez treningu.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 44  Strona 45  Strona 46

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Marcin Rogala
lipiec-sierpień | 4 (4) 2016

Codzienne brzuszki to kiepski pomysł

Sam trening mięśni brzucha powinien być na tyle ciężki i intensywny, żebyśmy następnego dnia czuli niewielką bolesność w trakcie spięcia lub rozciągania tego rejonu. Jeżeli nie czujemy, że kilkadziesiąt godzin wcześniej ćwiczyliśmy brzuch, to trening był zbyt lekki i nie przyniesie wymiernych korzyści.

Sławomir Erkiert
lipiec-sierpień | 4 (4) 2016

Cel treningowy musi być sprecyzowany

Rozmowa z Magdą Wysokińską, trenerem personalnym, instruktorką nowoczesnych form gimnastyki.

Zobacz więcej artykułów z działu "Fitness".