Marta Chalimoniuk
wrzesień-październik | 2015 (1) 2015

Personal branding trenera – podejmowanie decyzji

Instruktorzy, trenerzy czy animatorzy czasu wolnego to w przeważającej mierze absolwenci studiów pedagogicznych o kierunku wychowanie fizyczne nieprzygotowani do zmagań z konkurencją na rynku przedsiębiorczości czy działań marketingowych. A bez tego trudno o sukces, szczególnie spektakularny.

Same twarde kompetencje, pasja, w której chcemy się rozwijać i pomysł na siebie (zawężenie działań trenerskich do konkretnej specjalizacji) nie są dziś wystarczające. Wielu osobom marzy się jednak kariera indywidualna, a nie bycie niemal anonimowym pracownikiem klubu fitness czy pływalni.

Jak jednak stworzyć markę z własnego nazwiska? Jak – równolegle z rozwojem zawodowym – rozwijać personal branding, czyli tworzenie marki własnej? I czy jest to droga dla każdego?

Szansę ma oczywiście każdy, ale nie wszystkim się uda. Najtrudniej będą mieli ci, którzy zostali na etapie poszukiwania swojego miejsca i celu, którzy testują, w czym się sprawdzą i co jest dla nich ciekawsze, ale nie określili się w niczym konkretnym, wokół czego mogliby budować pozycję ekspercką, w czym w ogóle chcieliby się rozwijać przez kolejne lata. Nie znają do tego realiów rynkowych i nie wiedzą, czego rynek potrzebuje – jakich konkretnych umiejętności, by móc je kształtować jako swoje usługi. Nie wiedzą, skąd czerpać wiedzę o klientach, bo nigdy nie zadali sobie trudu, by tę grupę dogłębnie poznać, dotrzeć do swoich potencjalnych odbiorców spoza kręgów znajomych lub jedynego pracodawcy, z którym mieli do czynienia. Nierzadko jedynie zazdroszczą sukcesu znajomemu, któremu się udało osiągnąć sukces, prowadząc własną działalność, który zaistniał np. w mediach i ma stałych klientów – i nie chcieliby być gorsi. To dalece niewystarczająca motywacja.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Marta Chalimoniuk
wrzesień-październik | 2015 (1) 2015

Klub fitness – lojalność klientów jest bezcenna

Na czym opiera się lojalność klientów? Na marce klubu fitness, którą tworzą ludzie – ich kompetencje i budowanie relacji z klientem. W połączeniu z ofertą usługową, wyjątkowością miejsca i atmosferą tworzą jakość, która spójnie i wiarygodnie buduje markę oraz pozwala wyróżnić ją na tle konkurencji. Zatrudniani w klubie trenerzy mają zatem kluczowe znaczenie dla prowadzonej działalności i są wizytówką firmy.

Sławomir Erkiert
wrzesień-październik | 2015 (1) 2015

FIT to sposób na życie

Na temat dbałości o zdrowie, treningów, najpopularniejszych zestawów ćwiczeń i rynku fitness w Polsce z Alicją Liczbą, dyrektorem marketingu i PR w Fabryce Formy rozmawia Sławomir Erkiert. 

Zobacz więcej artykułów z działu "Fitness".