Natalia Mlekicka
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Ćwiczenia na mięśnie brzucha - te mniej oczywiste

Udaje ci się robić już 100, 200 i 300 popularnych „brzuszków”, a mimo to męczysz się w modnym ćwiczeniu: podporze przodem na przedramionach (deseczka; plank)?

Po pierwsze, w obu przypadkach wpływasz na rozwój trochę innej cechy motorycznej. Wykonując 100, 200 i 300 „brzuszków” pracujesz nad wytrzymałością siłową, a więc twoje mięśnie po tym ćwiczeniu nie urosną szczególnie, czyli nie pojawi się zbyt wypukła „kratka” na brzuchu, ale będziesz mistrzem wykonywania setek powtórzeń, zanim te mięśnie się zmęczą. Wyjątek stanowi sytuacja, w której nieustannie będziesz utrudniał sobie to ćwiczenie, np. poprzez dodawanie ciężaru lub zwalnianie ruchu.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 45  Strona 46  Strona 47

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Rehabilitacja na fali

Rehabilitacja obecnie przeżywa dynamiczny rozwój. Korzystają z niej nie tylko ludzie, którzy doznali urazu, lecz także osoby ze schorzeniami neurologicznymi oraz sportowcy, chcący zapobiec kontuzjom.

listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Połączenie kompetencji

Zobacz więcej artykułów z działu "Fitness".