Adriana Szulińska
marzec-kwiecień | 2 (7) 2017

5 posiłków dziennie

Regularne spożywanie posiłków to powszechnie powtarzana zasada zdrowego stylu życia. Uważa się, że idealny plan dnia powinien uwzględniać 5-6 niewielkich porcji jedzenia. Na tym zaleceniu opiera się większość rekomendowanych przez specjalistów diet, co zwykle przynosi oczekiwane rezultaty i jest optymalnym sposobem odżywiania sprzyjającym zachowaniu zdrowia.

Dlaczego 5 posiłków?

Jednym z najczęściej przytaczanych argumentów za jedzeniem pięciu posiłków dziennie jest przyspieszenie tempa metabolizmu. Gdy w regularnych odstępach czasu dostarczamy sobie małe porcje pożywienia, nasz organizm przez cały dzień może pracować na wysokich obrotach, ponieważ utrzymujemy w ten sposób stały poziom energii. Dzięki temu w naszym ciele nieustannie przebiegają procesy związane z przetwarzaniem składników odżywczych, co nie pozwala, aby metabolizm pozostawał zbyt długo uśpiony. Rzeczywiście jest tak, że osoby, które wprowadziły do swojej diety zasadę 5 posiłków dziennie rzadziej zgłaszają spadki energii w ciągu dnia i odczuwają wyraźny wzrost witalności.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 19  Strona 20  Strona 21

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Ewa Brzozowska-Wicherek
marzec-kwiecień | 2 (7) 2017

Kawa na ławę – plusy i minusy picia kawy

Do korzyści związanych z piciem kawy można zaliczyć przede wszystkim poprawę koncentracji i przeciwdziałanie objawom zmęczenia. Jednak spożywana w dużych ilościach powoduje odwodnienie i wypłukuje magnez. Warto się więc zastanowić, czy sportowcy powinni pić kawę.

Alicja Czakon
marzec-kwiecień | 2 (7) 2017

Kinderbal smaczny… także dla rodziców

Urodziny, dzień dziecka, zabawa karnawałowa, inauguracja przedszkola czy szkoły – każda okazja jest dobra, by zaprosić kilkoro znajomych dzieci i urządzić kinderbal. Jeśli zdecydujemy się na przygotowania dziecięcej zabawy w domu, często stajemy przed dylematem – czym poczęstować naszych małych gości oraz ich rodziców.

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta".