Natalia Grzebisz
marzec-kwiecień | 2 (2) 2016

Trzeba trenować z wiarą i zdrowo jeść

Rozmowa z Moniką Hojnisz, biathlonistką, medalistką mistrzostw świata.

Przed Tobą półtora roku do igrzysk olimpijskich. To będzie czas realizacji ustalonego planu czy poszukiwań nowych rozwiązań?

Trenerzy mają określony ogólny plan czteroletniego cyklu między igrzyskami, jednak nie ma roku, żebyśmy nie wprowadzali czegoś nowego, nie testowali nowych metod. I wyciągamy z nich wnioski. Na tym poziomie każdy szczegół, każda innowacja może odegrać znaczącą rolę.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 28  Strona 29  Strona 30  Strona 31

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Żaneta Michalak
marzec-kwiecień | 2 (2) 2016

Jego wysokość indeks glikemiczny

Od kilku lat króluje zarówno w dietach odchudzających, jak i stabilizujących. Korzystają z niego i profesjonalni sportowcy, i osoby rekreacyjnie uprawiające aktywność fizyczną. Utarło się, że znajomość indeksu glikemicznego poszczególnych produktów pozwoli na dowolne manipulowanie masą ciała – produkty o niskim indeksie glikemicznym mają promować spadek kilogramów, a te o wyższej jego wartości zwykle są kojarzone z przyrostem masy ciała. Jednak to nie do końca prawda.

Żaneta Michalak
marzec-kwiecień | 2 (2) 2016

Miksuj po treningu – inspiracje na potreningowe koktajle

Im szybciej przyjmiesz porcję składników odżyw­czych po treningu, tym lepiej dla twojego samo­poczucia i korzystniej wobec potreningowej regeneracji organizmu. Jeszcze do niedawna popularne były koktajle składające się jedynie z odżywki białkowej i wody lub mleka. Niestety, ich spożywanie wiąże się z dostarczaniem organizmowi, poza proteinami, niepotrzebnych substancji – słodzików, emulgatorów, barwników i sztucznych aromatów.

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".