Justyna Marciniak
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Trening siłowy w pigułce

Siłuj się sam ze sobą!

Trening siłowy – przez jednych uważany za największą mordęgę wszechczasów a przez innych za najbardziej skuteczny trening. Co takiego w nim jest, że wywołuje tyle kontrowersji? Na pewno to fakt, że trenuje się z obciążeniem. Większym lub mniejszym. Od czego zależy ciężar? Od stopnia zaawansowania osoby trenującej, od jej siły i celu treningowego. No właśnie, cel – co jest celem w treningu siłowym? Może być ich kilka. Przede wszystkim, trening siłowy nastawiony jest bezpośrednio na zwiększenie masy mięśniowej (przyrost mięśniowy), ale także zwiększenie wytrzymałości mięśni. Niektóre osoby widzą w tym nawet inne cele, na przykład możliwość wystartowania w zawodach fitness i zaistnienie w świecie show biznesu. Niestety, niejednokrotnie kończy się to zaburzeniami hormonalnymi organizmu z uwagi na potwornie restrykcyjną dietę oraz zbyt dużą ilość chemicznych wspomagaczy. Pamiętajmy, że aktywność to przede wszystkim zdrowie i lepsze samopoczucie!

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 39  Strona 40  Strona 41

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Justyna Marciniak
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Regeneracja organizmu a trening

Marcin Rogala
listopad-grudzień | 1 (6) 2016

Najlepszy przyjaciel pięknych nóg

Czy istnieje ćwiczenie idealne dla kobiet? Ćwiczenie, które rozwija mięśnie dokładnie tam, gdzie trzeba i jednocześnie pozwala pozbyć się tłuszczu? Ruch tak wspaniały, że został nazwany królem ćwiczeń siłowych? Tak! Mowa o najlepszym przyjacielu każdej kobiety, czyli przysiadach. Bez siadu nie ma zadu – to powiedzenie zna wiele użytkowniczek siłowni, jak też kobiet ćwiczących w domowych zaciszach. Jest ono do bólu prawdziwe.

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".