Żaneta Michalak
maj-czerwiec | 3 (3) 2016

Skoncentruj się na diecie

Nawet najbardziej wytrwałe i lubiące swoją pracę osoby raz na jakiś czas doświadczają nieprzyjemnych spadków energii w ciągu dnia, a wraz z nią odczuwają redukcję uwagi i koncentracji.

Jeśli twoim miejscem pracy jest korporacja, według której odpoczynek w godzinach pracy to prawo każdego pracownika, to masz ogromne szczęście – nasi rodzimi pracodawcy dopiero zaczynają wdrażać specjalnie dedykowaną relaksowi przestrzeń. Ale często jest tak, że zajęcie wiąże się z koniecznością pełnej koncentracji przez dłuższy czas i chwila nieuwagi w wykonywaniu danej pracy może spowodować ogromne szkody. By temu zapobiec większość z nas wspomaga się używkami – kofeiną czy cukrem w postaci wysokokalorycznych, słodkich przekąsek. Natomiast mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że istnieją też inne, zdecydowanie zdrowsze substancje mogące pełnić rolę pobudzaczy podczas dnia pełnego pracy czy nauki oraz w okresie przedtreningowym.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 32  Strona 33  Strona 34

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Natalia Mlekicka
maj-czerwiec | 3 (3) 2016

Prawidłowo rozwinięte mięśnie grzbietu

Zaczynając przygodę z treningiem siłowym skupiamy się najpierw na tych częściach ciała, które uważamy, że są bardziej zaniedbane w porównaniu z innymi lub chcemy kilka konkretnych części wyeksponować i rozwinąć do poziomu w którym: a) ubrania będą pięknie leżały, b) nie będziemy mieli obaw przed założeniem skąpego letniego ubioru, c) inni będą nam zazdrościć. Nie będę oceniała motywów, ale skomentuję działania.

maj-czerwiec | 3 (3) 2016

Dieta 1800 kcal bogata w produkty wspomagające koncentrację

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".