Natalia Mlekicka
maj-czerwiec | 3 (3) 2016

Prawidłowo rozwinięte mięśnie grzbietu

Zaczynając przygodę z treningiem siłowym skupiamy się najpierw na tych częściach ciała, które uważamy, że są bardziej zaniedbane w porównaniu z innymi lub chcemy kilka konkretnych części wyeksponować i rozwinąć do poziomu w którym: a) ubrania będą pięknie leżały, b) nie będziemy mieli obaw przed założeniem skąpego letniego ubioru, c) inni będą nam zazdrościć. Nie będę oceniała motywów, ale skomentuję działania.

Ingerując w budowę ciała warto polegać na doświadczeniu i wiedzy ekspertów, samodzielne szacowanie i planowanie może skończyć się tym, że zmodyfikujemy swoją sylwetkę w takim stopniu, że ucierpi na tym nasze zdrowie i funkcjonalne możliwości ciała, a być może również proporcje i symetria ciała, co zaburzy jego estetyczny wygląd.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 45  Strona 46  Strona 47

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Żaneta Michalak
maj-czerwiec | 3 (3) 2016

Skoncentruj się na diecie

Nawet najbardziej wytrwałe i lubiące swoją pracę osoby raz na jakiś czas doświadczają nieprzyjemnych spadków energii w ciągu dnia, a wraz z nią odczuwają redukcję uwagi i koncentracji.

maj-czerwiec | 3 (3) 2016

Dieta 1800 kcal bogata w produkty wspomagające koncentrację

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".