Justyna Marciniak
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Płaski brzuch to odpowiednia dieta!

Większość osób wciąż ulega mylnej tezie, że aby mieć płaski brzuch należy robić nieskończoną liczbę brzuszków. To mit! Zacznij od odpowiedniego żywienia i zastosuj poniższe zasady. Oczywiście – każdy z nas chciałby mieć płaski, apetyczny brzuch. Powodem są nie tylko względy estetyczne. Kiedy nasz brzuch jest płaski, czujemy się lekko i przyjemnie. Witaminy i minerały lepiej są przyswajane, dzięki temu mamy więcej energii. To, jakich składników dostarczamy naszemu organizmowi na co dzień, jest kluczowe. To prostsze niż myślisz!

Odżywianie czy ćwiczenia?

Słyszeliście już stwierdzenie, że „brzuch robi się w kuchni”? Jest w nim sporo prawdy. Otóż w inny sposób kształtuje się mięśnie, a w inny spala tkankę tłuszczową. Tych procesów nie da się połączyć! Tak funkcjonuje nasz organizm. Ćwiczenia fizyczne na strefę mięśni brzucha powodują przyrost tkanki mięśniowej. Są więc stosowane głównie w celu budowania lub uwypuklenia mięśni, nie spalania tkanki tłuszczowej! Uciążliwej „oponki” możemy pozbyć się, stosując określone zasady odżywiania, ujemny bilans kaloryczny oraz ćwiczenia wspomagające, takie jak na przykład trening cardio. Nawet kilka dni dyspensy i włączanie niekorzystnych produktów mogą spowodować uciążliwe gromadzenie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Im dłużej się ją „hoduje”, tym trudniej ją wyeliminować. Dlatego nie spodziewaj się natychmiastowych efektów. Tak samo jak długo nosisz „oponkę”, tak samo długo musisz dać sobie czas, aby się jej pozbyć. Stosuj więc trwałe nawyki żywieniowe, bądź cierpliwy, a uzyskasz efekt!

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Arkadiusz Matras
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Gorzka prawda o słodzonych napojach

Napojem, do którego nie mają obiekcji najbardziej ortodoksyjni dietetycy wydaje się schłodzona woda mineralna z dodatkiem lodu, mięty i soku z cytryny. Problem zaczyna się wraz z nadejściem ochoty na odmienny smak – co wtedy wybrać? Sok ze świeżych owoców, mrożoną kawę, a może napój typu light? Większość osób wystrzega się tych ostatnich ze względu na skład przypominający lekcje chemii w szkole średniej. O ile zostaną oni przy popijaniu wody, wyjdzie im to na zdrowie, ale czy rzeczywiście płyny, w których...

Ewa Brzozowska-Wicherek
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Trening core czyli ćwiczenia mięśni głębokich

Trening core (core stability), ćwiczenie mięśni środka – wszystkie te określenia dotyczą ćwiczeń mięśni głębokich. O czym mowa? O coraz bardziej popularnym rodzaju treningu. Chodzi w nim o wzmocnienie gorsetu mięśniowego otaczającego tułów. Prawidłowa praca tych mięśni warunkuje odpowiednią koordynację ruchów kończyn górnych i dolnych.

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".