Paweł Szewczyk
styczeń-luty | 1 (1) 2016

Masa mięśniowa rozsądny przyrost masy ciała, czy "masa za wszelką cenę" ?

Jak powinien wyglądać proces doskonalenia sylwetki? Czy nasze sylwetki co roku muszą stawać się „ulane”, nabrzmiałe, w niektórych przypadkach wręcz groteskowo zdeformowane? Czy nasz organizm „przymyka oko” na nagłe i znaczne wahania masy ciała? Czy istnieje możliwość racjonalizacji okresu rozbudowy masy mięśniowej, nawet gdy po drodze święta i sylwester, a kurtka i gruba bluza skrywają niedoskonałości definicji mięśni?

Dieta bogatoenergetyczna jest podstawą rozwoju masy mięśniowej – tutaj nie ma z czym dyskutować. Nie dostarczając do organizmu nadwyżki energii w postaci kalorii, nie mamy możliwości rozbudowy tkanek – tak tłuszczowej jak mięśniowej (nie licząc bardzo początkowego okresu treningów). Kwestią istotną jest jednak parcelacja makro – i mikroskładników diety, a także „gabaryty” nadwyżki energetycznej. Dla zobrazowania pokażmy przykład dwóch zawodników sportów sylwetkowych.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 31  Strona 32  Strona 33  Strona 34  Strona 35

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Marcin Rogala
styczeń-luty | 1 (1) 2016

Każdy mój posiłek jest odpowiednio wyliczony

Rozmowa z Hanną Garboś, najbardziej utytułowaną polską zawodniczką dyscypliny Bikini Fitness.

styczeń-luty | 1 (1) 2016

Trening menu – propozycje jadłospisu dla osób aktywnych

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".