Paweł Bieniek
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Jedz tłuszcz, ćwicz regularnie, zrzucaj wagę!

Pomimo że dieta wysokotłuszczowa jest bardzo skuteczna w odchudzaniu, nie powinno się jej stosować zbyt długo. Brakuje w niej wystarczającej ilości niektórych ważnych dla zdrowia człowieka mikro- i makroelementów, których ubytek w dłuższym okresie może prowadzić do nadmiernego obciążenia narządów czy nawet chorób.

Praca z pełnym żołądkiem nie tylko nie należy do przyjemności, ale również jest nieefektywna. A to z tego względu, że duża część krwi angażowana jest do trawienia, zamiast zapewniać optymalne ukrwienie mózgu i mięśni. Zdecydowanie lepiej zjeść coś lekkiego i pożywnego co 3–4 godziny, co dostarczy nam niezbędnej energii na najbliższy czas. Stąd też wynika druga zasada, zgodnie z którą najlepiej jest jeść 4–5 razy dziennie. W ten sposób unikniemy uczucia głodu, dostarczane kalorie będą na bieżąco zużywane, nie odłoży się nam tkanka tłuszczowa, a ciało będzie pracowało na najwyższych obrotach. Do tego trzeba wspomnieć o godzinie ostatniego posiłku. Choć często można się spotkać z twierdzeniem: „nie później niż o 18.00”, to wystarczy dopasować do własnego trybu życia i dać sobie czas na jego przyswojenie przed zaśnięciem. Dlatego 2–3 godziny przed pójściem spać w zupełności wystarczą, nawet jeśli będzie to środek nocy.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 27  Strona 28  Strona 29

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Arkadiusz Matras
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Gorzka prawda o słodzonych napojach

Napojem, do którego nie mają obiekcji najbardziej ortodoksyjni dietetycy wydaje się schłodzona woda mineralna z dodatkiem lodu, mięty i soku z cytryny. Problem zaczyna się wraz z nadejściem ochoty na odmienny smak – co wtedy wybrać? Sok ze świeżych owoców, mrożoną kawę, a może napój typu light? Większość osób wystrzega się tych ostatnich ze względu na skład przypominający lekcje chemii w szkole średniej. O ile zostaną oni przy popijaniu wody, wyjdzie im to na zdrowie, ale czy rzeczywiście płyny, w których...

Justyna Marciniak
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Płaski brzuch to odpowiednia dieta!

Większość osób wciąż ulega mylnej tezie, że aby mieć płaski brzuch należy robić nieskończoną liczbę brzuszków. To mit! Zacznij od odpowiedniego żywienia i zastosuj poniższe zasady. Oczywiście – każdy z nas chciałby mieć płaski, apetyczny brzuch. Powodem są nie tylko względy estetyczne. Kiedy nasz brzuch jest płaski, czujemy się lekko i przyjemnie. Witaminy i minerały lepiej są przyswajane, dzięki temu mamy więcej energii. To, jakich składników dostarczamy naszemu organizmowi na co dzień, jest kluczowe. To prostsze niż...

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".