Żaneta Michalak
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Dynia „indiański” owoc

Jej „braćmi” są kabaczki i melony, choć różnią się kolorami skóry. Jemy ją na surowo, pieczemy, gotujemy, robimy z niej dżemy i zalewamy octem pokrojone kawałki, a jej nasiona suszymy i dodajemy do sałatek czy nawet do owsianki. Uchodzi za warzywo, ale czy jest nim na pewno?

Dynia zawiera niecałe 30 kilokalorii w 100 gramach. Oznacza to, że ćwierć średniej wielkości warzywa (czyli tyle, ile potrzeba do przygotowania kremu dyniowego dla jednej osoby) to raptem 70 kcal! Nieźle, co? Zacznijmy jednak od jej wnętrza.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 41  Strona 42  Strona 43  Strona 44

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Justyna Marciniak
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Płaski brzuch to odpowiednia dieta!

Większość osób wciąż ulega mylnej tezie, że aby mieć płaski brzuch należy robić nieskończoną liczbę brzuszków. To mit! Zacznij od odpowiedniego żywienia i zastosuj poniższe zasady. Oczywiście – każdy z nas chciałby mieć płaski, apetyczny brzuch. Powodem są nie tylko względy estetyczne. Kiedy nasz brzuch jest płaski, czujemy się lekko i przyjemnie. Witaminy i minerały lepiej są przyswajane, dzięki temu mamy więcej energii. To, jakich składników dostarczamy naszemu organizmowi na co dzień, jest kluczowe. To prostsze niż...

Ewa Brzozowska-Wicherek
wrzesień-październik | 5 (5) 2016

Trening core czyli ćwiczenia mięśni głębokich

Trening core (core stability), ćwiczenie mięśni środka – wszystkie te określenia dotyczą ćwiczeń mięśni głębokich. O czym mowa? O coraz bardziej popularnym rodzaju treningu. Chodzi w nim o wzmocnienie gorsetu mięśniowego otaczającego tułów. Prawidłowa praca tych mięśni warunkuje odpowiednią koordynację ruchów kończyn górnych i dolnych.

Zobacz więcej artykułów z działu "Dieta & sport".